Taner Ceylan
Selb, Almanya 1967

Taner Ceylan, 1991 yılında Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümünden mezun oldu. Aynı yıl, ilk grup sergisine katıldı ve Nuremberg, Almanya’da ilk kişisel sergisini gerçekleştirdi. 1995 yılında “Monte Carlo Style” adını verdiği performatif sergi ile Türkiye sanat ortamında ses getirdi. İzleyicinin tam olarak ne ile karşılacağını bilmeden içinde bulunduğu performans dönemin sanat yazarları, küratörleri tarafından tartışıldı, yazıldı. Taner Ceylan 2001-2003 yılları arasında Yeditepe Üniversitesi’nde, 2001-2006 yılları arasında Time Out Istanbul dergisinin sanat sayfalarının editörlüğünü yaptı. Taner Ceylan birçok uluslararası fuar, müze ve galeride işlerini gösterdi. 8. (2003), 9. (2005), 14. Uluslararası Istanbul Bienali (2015), “Postcards from CAC” at the Contemporary Art Center, New Orleans (2009); “Naked”, Paul Kasmin Gallery (2009); Istanbul Next Wave (2010); Martin-Gropius-Bau, (2010); “Istanbul Modern” at the Museum Boijman Van Beuningen, (2011), Contemporary Artists vs. The Masters: Homage, Battle, Reclamation, Brattleboro Museum and Art Center, (2016), grup sergilerinin yanısıra kişisel sergiler gerçekleştirdi. Önemli kişisel sergileri arasında “Lost Paintings Series”, Paul Kasmin Gallery,(2013), We Now Must Say Goodbye, Paul Kasmin Gallery, (2015), “I Love You” at S2 Gallery London (2017) yer alıyor. Taner Ceylan’ın eserleri Sveaas Art Collection, Hugo Brown Collection, Istanbul Modern Koleksiyonu gibi birçok kurumsal koleksiyonun yanısıra, uluslararsı özel koleksiyonlarda yer almaktadır.

 

Sergilenen İşler

“Acıların Adamı”, 2016, tuval üzerine yağlıboya, 140x100 cm.

“Seni Seviyorum” serisinin ilk resmi olan bu İsa portresi, sanatçının Pedro de Mana’nın “Acıların Adamı Olarak İsa” (1673) adlı ahşap heykelini görmesi üzerine resmedildi. Acıyı, zulmü, sevgiyi ve teslimiyeti bir arada hikayelendiren klasik resim geleneğinden alınan esine dayanan bu resimde, kanlar içinde bir İsa görürüz. Mardin’de bir kilisenin içinde kutsal bir obje gibi sergilenen tuval, dini bağlamlarda kanlar içindeki İsa’ya bakarak mutlu olmak için edilen duaların çelişkisini akla getiriyor. Acıyla hazzı, acımasızlıkla erdemi bir arada betimliyor ve acı güzelleştirir mi; acı erotik midir; acı meşru mudur gibi sorular üzerine düşündürüyor.

Mekan:Meryem Ana Kilisesi