Emre Zeytinoğlu
Eskişehir, 1955

1980 yılında Mimar Sinan Üniversitesi Seramik Bölümü’nden mezun oldu. 1986 yılından itibaren sergi açıyor. 1988’den bu yana da farklı dergilerde ve çok yazarlı kitaplarda sanat konusunda makaleler yayımlıyor. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’nde “Sanat, Kuram ve Eleştiri”, “Sanat ve Tasarım Kültürü” ve “İdeolojik Metinler ve Sanat”, Marmara Üniversitesi’nde de “Sanat Kuramları Üzerine” adlı dersleri veriyor. Çeşitli televizyon kanalları için belgeseller yapıyor. Kitaplarından bazıları şunlardır: “Sanat, Bazı Şeyler ve Eleştiri” (Corpus Yay. 2017), “İktidarsızlığın İktidarı ve Sanat” (Ayrıntı Yay. 2014), “Bir Boşluğa İşaret Bırakmak / Mesafe ve Temas” (Baksı Vakfı Yay. 2013), “Sanat Üzerine Yersiz Yorumlar” (Bağlam Yay. 2008), “Uyku Tulumunda Spor” (Telos Yay. 2004), “Sanatın Suç Ortaklıkları” (Bağlam Yay. 2003), “Kavramın Sınırlarında” (Ali Akay ile. Bağlam Yay. 1998) ve “Pisuarın Bir Dekonstrüksiyonu” (Ali Akay ile. Bağlam Yay. 1994 / Minör Yay. 2013).

 

Sergilenen İşler

“Karnik Derbekyan’ın Sandığı”, 2018, enstalasyon, değişen ölçüler

“Teneke bir levhaya yapılmış bir resmin en altında küçük bir imza gözüme çarptı: Karnik Derbekyan… “Kim bu Karnik Derbekyan?” diye düşündüm. Büyük olasılıkla, yaşamını Anadolu’da geçirmiş biriydi ve geçimini resim yaparak sağlamıştı. Naif bir kişilik olmalıydı. Bu yerel sanatçı bende bir merak uyandırdı ve internette adını yazıp araştırmaya koyuldum. Belki onun hakkında ufak tefek bazı bilgilere rastlayabilirdim. İlk olarak karşıma eşya satan siteler çıktı. Oralarda, Karnik Derbekyan’ın resimlediği birkaç sandık görüntüsü ve fiyatları… Aramaya devam ettim. Ve bu kez, başka sitelerden birinde onun hakkında şaşırtıcı bir belgeyle karşılaştım.”

Mekan:Alman Karargahı