Leyla Postalcıoğlu
İstanbul, 1981

1981'de doğdu, küçük yaşlarda dansı çok sevmeye başladı. Yıldız Teknik Modern Dans Bölümünde misafir öğrenci olarak geçirdiği iki seneden sonra VHS kasetlerde keşfettiği Pina Bausch’un izlerini bulmak için 2000 yılında Istanbul’dan yola çıktı. Essen’de Folkwang Universität der Künste’de 4 senelik dans eğitiminin sonunda Pina Bausch’un “Tannhäuser Bacchanal “isimli eserinde dansedip Kassel Devlet Tiyatrolarında çalışmaya basladı. Burada 6 yıl boyunca Kuo-Chu Wu ve Johannes Wieland’ın yönetiminde dansetti. Wu’nun koreografi asistanı olarak Tayvan’da Cloud Gate Theatre 2 ile çalıştı. 2010 senesinde Istanbul’da “Off Course” projesinde Meg Stuart ile karşılaştı ve onunla olan çalışmalarına bugüne kadar aralıklarla devam etti. “Atelier I “ve “Sketches/Notebook” projelerinden sonra halen Meg Stuart/Damaged Goods’un “Until Our Hearts Stop”adlı eserinde ve Kat Valastur’un “Ah oh! A Contemporary Dance Ritual “inde dansediyor, aynı zamanda Jorde de Hoyos ile çalışıyor. Berlin’de 2010 ve 2012 yılları arasında gerçekleştirdiği iki projesine “Roof “ve “Backyard” isimlerini verdi. 2012 ve 2015 yılları arasında Yıldız Teknik Modern Dans Bölümünde doğaçlama atölyeleri düzenledi. Mimar Sinan Üniversitesi Çağdaş Dans Bölümü'nde eğitmenlik yapmaktadır.

 

Sergilenen İşler

“Çocuklar için Yaratıcı Dans Atölyesi”, 2-3 Haziran, 
11-12.30 & 14-15.30, 90 dak., Mardin Müzesi ile işbirliği içinde

Dansçı ve koreograf Leyla Postalcıoğlu bienale bir dans atölyesi ile katılıyor. 8-12 yaş ve 12 yaş üstü gruplarına yönelik ayrı ayrı düzenlenen atölyede dans ederek, düşünerek, paylaşarak ve eğlenerek, fiziksel uygulamalar ve doğaçlamalar yoluyla çocukların kendilerini hareketin diliyle ifade edebilecekleri bir alan yaratılıyor. Sözle anlatılamayanın peşinden koşarken hayal gücünün ve içgüdülerin rehberliğinde mekan, zaman, kuvvet, beden, hareket, form gibi dansa ait kavramlar deneyimleniyor. Atölye, “Beden Dili” bölümünün odağını oluşturan, bir mecra yada bir sanat eserinden ziyade sanatın insanlarla ve geniş sosyal çevreyle nasıl ilişkilenebileceği üzerine bir sorular dizisi olarak “performans” olgusuna dair katılımcı türden bir öneri olarak öne sürülüyor.