John Gerrard
Dublin, 1974

John Gerrard, Dijital sanatın önemli figürleri arasındadır. Film ve video olarak görülen çalışmaları gerçek zamanlı bilgisayar grafikleriyle ortaya çıkardığı sanal simülasyonlardır. Sanatçı, üretimlerinde askeri teknolojiler ve oyun endüstrisinin geliştirdiği teknolojileri kullanır. Seçilmiş sergileri arasında; Western Flag, Somerset House with Channel 4, Londra, İngiltere (2017), Power. Play, Ullens Centre for Contemporary Art, Pekin, Çin (2016), Infinite Freedom Exercise, Pinakothek der Moderne, Münih, Almanya, (2015), Solar Reserve, Lincoln Center in Association with the Public Art Fund, New York NY and Exercise, Borusan Contemporary, Istanbul, Türkiye (2014), Pulp Press (Kistefos), Kistefos Museet, Jevnaker, Norveç (2013), Exercise (Djibouti), Modern Art Oxford, Oxford, İngiltere (2012). Sanatçının çalışmaları aralarında Tate, Londra; MoMA, New York; SF Moma, San Francisco; LACMA, Los Angeles; Hirshhorn Museum ve Heykel Bahçesi, Washington; Kistefos Collection, Norveç; IMMA, Dublin; Borusan Contemporary, Istanbul ve bir çok özel koleksiyonda yer alır.

 

Sergilenen İşler

“Western Flag (Spindletop,Texas)”, 2017, simülasyon

John Gerrard’a göre 20. yüzyılın bize bıraktığı en büyük miras, atmosferde yükselen yoğun karbondioksit oranı. Sanatçının 20. yüzyılın başlarında Teksas’ta keşfedilen geniş petrol sahası Spindletop’ta çektiği “Western Flag” adlı çalışmasında izlenen dumandan bayrak, bu küresel riske bir görsellik kazandırıyor. Bir zamanların emlak piyasası rekortmeni olan bu bölgenin günümüzdeki tamamen verimsiz, kısır ve tükenmiş hali, “uygarlığın” genişlemesini mümkün kılan enerji yapıları ve enerji ağlarına atıfta bulunuyor. Mekanın değişimi, dünü ve bugünü arasındaki zıtlığın altını çizen simülasyon aynı zamanda uzam-zaman-gerçeklik-kurgu sınırlarında algısal bir çarpışma yaratıyor. Gerçek zamanla paralel ilerleyen, izleyicilerin, güneşin doğduğunu, battığını ve gün boyunca değişen ışık ve gölge seviyelerini gözlemleyebildiği bu “Bayrak”, görünmez nesneye görünürlük sağlayıp kendini temsil etmesi için bir şans veriyor. Bayrak direğinin bir iktidar temsili olarak okunması ise uluslar ötesi bağlamda mekanlar arası sınırların ortasında, kurgu ve gerçeklik arasında bir eşik açıyor. Sanatçının “the Flag (Nile)” isimli simülasyonu da 4. Mardin Bienali ile eş zamanlı olarak İstanbul Bilsart’da 18 Mayıs’a kadar izlenebiliyor.

Mekan:Alman Karargahı