CANAN
İstanbul, 1970

CANAN Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, Resim Bölümü’ndeki eğitimini 1998’de tamamlayan CANAN, İstanbul, Amerika ve Almanya’da çeşitli misafir sanatçı programlarına katıldı. Kişisel sergi ve projeleri arasında “Kaf Dagının Ardında”, Arter Sanat İçin Alan, 2017, Istanbul, “Işıl Isıl Karanlık”, Rampa Galeri, Istanbul (2016) “Yalvarırım Bana Aşktan Söz Etme” Siyah Beyaz Galeri, Ankara (2014); X-ist’te gerçekleştirdiği “Türk Lokumu” (2012) ve “Bıyık Kedide de Vardır” (2010). Ayrıca "Tecrit" KIBLA Multimedia Center, Maribor (2010); “Bahname”, Masa Projesi, İstanbul (2007); “…nihayet içimdesin”, İstanbul (2000) yer alır. Katıldığı karma sergiler arasında “Jameel Prize 4” A. Kasteyev State Museum of Arts, Almaty, Kazakhstan(2017),“Mother Tongue” Museum of Oslo, Interkulturelt Musseum, Oslo (2017), “Mother Tongue, A Visual Journey inside heritahe, gender,politics and wars”, Sandnes Kunstforening, Sandnes (2017), “Mother Tongue, A Visual Journey inside heritahe, gender,politics and wars”, Bodo Kunstforening, Bodo (2017), “Jameel Prize” Asia Cultural Centre (ACC) (2017), Gwangju Korea, “Jameel Prize 4”, Pera Muzesi, Istanbul (2016) “Politische Kunst im Widerstand in der Türkei”, NGBK, Berlin (2015); Mother Tongue - Turkish Contemporary Video Art - Stiftelsen 3,14, Bergen (2015); Too early, too late: Middle East and Modernity Pinacoteca Nazionale di Bologna – Bologna (2015); “Komşular-Türkiye ve Çevresinden Güncel Anlatılar”, Istanbul Modern Sanat Müzesi, Istanbul (2014); “Haset, Huseumet, Rezalet” ARTER, İstanbul (2013); “Signs Taken in Wonder” MAK Museum, Viyana ve Kunstverein Hannover, Hannover (2013); “The Laboratory of the Future: TOGETHER / APART” CSW, Ujazdowski Kalesi, Varşova; "At the Bazaar of Gender: Feminine / Masculine", MUCEM, Marsilya (2013); "Avrupa Hakkındaki Senaryolar: Senaryo 3", GfZK, Almanya (2012); "Contre L’Histoire", Centre d’art de Fribourg, İsviçre (2012); “In What Language Shall I Tell You My Story” Stedelijk Museum Schiedam (2012) ve “Yolculuklar: Günümüzün Türkiye’sinde Gezintiye Çıkmak” Espace Culturel Louis Vuitton, Paris (2012); “ACT V: Power Alone”, Witte de With Center for Contemporary Art, Rotterdam; “Confessions of Dangerous Minds”, Saatchi Galeri, Londra (2011); “Hayal ve Hakikat” Istanbul Modern Sanat Müzesi (2011); “Rüya Gibi, Ama Senin Düşlediğin Değil: Türkiye’den Çağdaş Sanat”, National Museum of Woman in the Arts, Washington D.C (2010); “İstanbul Cool! Çağdaş Türk Sanatında Neler Oluyor”, Leila Taghinia – Milani Heller Galeri, NY (2010); “İnsan Neyle Yaşar”, 11. Uluslararası İstanbul Bienali, Istanbul (2009); “Global Feminizm” Brooklyn Museum, NY (2007).

 

Sergilenen İşler

“Gönül Dili”, 2018, yerleştirme, tül üzerine kumaş, ip ve payet, değişen ölçüler

CANAN’ın 4. Uluslararası Mardin Bienali için ürettiği bu yeni yerleştirme artık kullanılmayan bir hamamın göbek taşı ve çevresindeki alana özgü olarak tasarlandı. Yerleştirme, insan ruhunun sembolik ve sezgisel doğasına göndermede bulunuyor. Kuş, hayvan ve çiçek figürlerinin çok sayıda ve çeşitli boyutlardaki tüller üzerine işlendiği yerleştirme göbek taşının üzerine yayılıyor. Işıklandırılan tüllerin gölgeleri duvarlara yansıyor ve sanatçının pratiğinin belirleyici öğelerinden biri olan bir ışık-gölge oyunu meydana getiriyor. İnsan ruhunun bir sembolü olan kuş ve çiçek bezeli motifler, hamamın çağrıştırdığı arınma, temizlenme ve şifalanma gibi anlamlarla birleşiyor.

Mekan:Yıldız Hamamı