Parastou Forouhar
İran, 1963

Parastou Forouhar, 1991'den beri Almanya'da yaşıyor ve çalışıyor. 1990'da Teheran Üniversitesi Sanat Bölümünden mezun oldu. 1994'te College of Art Offenbach'da (HFG) yüksek lisans yaptı. 1995-2000 yılları arasında sanatçı topluluğu Fahrradhale'nin üyesiydi. Forouhar'ın çalışmaları otoriter rejimlerin güç odaklarını incelerken, kadınların örtünmeye zorlanarak bir anlamda görünmez hale getirilmelerine ve bunun kadınlar için toplumsal hayatta yarattığı engellere değinir. Ürettiği animasyonlar, duvar kağıtları ve çizimler, acı, kayıp ve devlet destekli şiddet konularında gerçek hayat deneyimlerine dayanır. Önemli sergileri arasında; The True Stories Project - Artworks for Change, Patan Museum, Katmandu, Nepal (2017); Rebel, Jester, Mystic, Poet: Contemporary Persians, Aga Khan Museum, Toronto, Kanada (2017); The Art of Joy, MANIF D'ART, Québec, Kanada (2017); Ostrale, 11th Bienniale of Contemporary Art Dresden, Almanya (2017); Written Room (kişisel) Museum of Fine Arts, Gent, Belçika (2017); The Disturbing Green, Marta Herford Museum, Herford, Almanya (2016); Written Room (kişisel), Pi Artworks Londra, İngiltere; (2016); The Common Grounds, Villa Stuck Museum, Münih, Almanya (2015); Magic und Power, Marta Herford Museum, Herford, Almanya (2015); The Art of Life, Uppsala Konstmuseum, Uppsala, İsveç, (2014); 5th Moscow Biennale, Rusya (2013); 4th Thessaloniki Biennale, Yunanistan (2013); Gothenburg International Biennial for Contemporary Art, İsveç (2013); Feminist and..., Matrass Factory Museum, Pittsburgh, A.B.D. (2012); Medi(t)at ion, Asian Art Biennial, National Taiwan Museum of Fine Arts, Tayvan (2011); Written Room (kişisel), Fondazione Merz, Turin, İtalya (2011); and Parastou Forouhar (kişisel), Leighton House Museum, Londra İngiltere (2010) bulunur.

 

Sergilenen İşler

“Portreler”, 2018, İllüstrasyon-dijital çizim serisi

Forouhar’ın çalışmaları otoriter rejimlerin güç odaklarını incelerken, kadınlar için toplumsal hayatta yaratılan sınırlara/engellere değinir. Ürettiği animasyonlar, duvar kağıtları ve çizimler, acı, kayıp ve şiddet konularında gerçek hayat deneyimlerine dayanır. Suratı olmayan meçhul figüre Forouhar’ın işlerinde sık rastlanır. Bol ve dökümlü giysilerle resmedilen bu cinsiyetsiz figür, iki farklı karakteri temsil eder. Bunlardan biri genellikle elleri kolları bağlı, zapt edilmiş bir haldeyken, diğeri ise bu figürü hükmü altına alan, ona şiddet ve baskı uygulayan konumundadır. Bu tekrarlayan imgeler kimi zaman iç içe geçerek İran halılarındaki desenleri andırır, sanatçı, oryantalist tasarımı melankolik bir tabloya dönüştürür. Forouhar, bir taraftan bu oryantalist klişeleri yıkmaya çalışırken, işlerinde İran toplumunun gerçeklerini yansıtmak ve Batı’nın Doğu algısına ayna tutmayı amaçlar. “Portreler” de, suratı olmayan o meçhul figürin devinimlerinde oluşmuş bir dizi perspektiften izlenen insan portreleridir. Sanatçı, izleyicinin görsel-duyumsal algılayışlarının sınırları ile ince ve hesaplı bir oyun oynamaya girişerek şaşırtıcı bir alan yaratır.

Mekan:Mor Efrem Manastırı