Özlem Altın
Goch, 1977

Arnhem (Hollanda)’daki Hoge- school voor de kunsten ve Piet Zwart Institute’da öğrenim gördü. Son dönem solo sergileri arasında “Untitled (Touch or Melancholy)”, Lentos Kunstmuseum, Linz (AT, 2016), “Kiria Koula”, San Francisco (US, 2015), “No Story, no”, Witte de With, Rotterdam (2015), - blance”, Leopold–Hoesch–Museum, Düren (DE, 2012) yer alır. Yer aldığı grup sergileri arasında ise “To Walk a Line”, Akademie der Künste der Welt, Mexico City (MX, 2016), “The Moving Museum”, Istanbul (TR, 2014), “OAOA”, De Kabinetten van de Vleeshal, Middelburg (NL, 2015) bulunur. Orient Express, Berlin, yayınlarının kurucusudur.

 

Sergilenen İşler

“Dalgalar (Okyanusun teni)”, 2017, baskı üzerine yağlıboya ve sprey boya

Özlem Altın 4. Uluslararası Mardin Bienali için mekana özgü olarak çok parçalı ve büyük ebatlarda bir kolaj-resim yerleştirmesi gerçekleştiriyor. Sanatçının çeşitli kaynaklardan sezgisel çağrışımlara dayanarak topladığı bir çok imge bu resimlerde bir araya geliyor ve beden algısı, bedenin dili ve duruşların anlamları ekseninde bir dizi çeşitleme meydana getiriyor. Bedenler, hem tarihsel figürlere hem de sıradan insanlara ait olabilirken sanatçı bedenin bilgeliğine odaklanıyor. Mezopotamyalı tanrıça Inanna’nın yeraltına yolculuğunu anlatan hikaye bu noktada bir alegori olarak devreye giriyor. Mitsel anlatıya göre, Inanna ruhunun derinliklerine dalarak ölümlülüğüyle ve kırılganlığıyla yüzleşir ve bu inişten cesaret, merhamet ve içgörü sahibi olarak yani güçlenerek çıkar.

Mekan:Alman Karargahı