İhsan Oturmak
Diyarbakır, 1987

İhsan Oturmak, Marmara Üniversitesi Resim İş Öğretmenliği Bölümü'nden 2012'de mezun oldu. Çalışmalarında teklik ve biriciklik, militarizm, eğitim, ceza, inkılap ve ihtilal gibi konular üzerine eğilen sanatçı, bu kavramları açabilmek için çeşitli bölgelerdeki köy okulları, camiler ,cezaevleri , arkeolojik alanlar veya konusuyla alakalı gördüğü yerlerde araştırmalar yaparak belge niteliği taşıyan materyaller topluyor. Rotary, Akbank Sanat ve Art Revolution Taipei gibi sanat yarışmalarında ödüller kazanan sanatçı 2012 İKSV Cité Internationale des Arts'da rezidans programına katıldı. Sanatçının katıldığı sergiler arasında "İstanbul Tasarım Bienali/ Salon İstanbul" 2012, "Déambulations dans la Turquie contemporaine", Espace Cultural Louis Vuitton Paris 2013, "Akbank Günümüz Sanatçıları Sergisi", Aksanat 2015, Lines of Passage, Municipality of Mytilene Art Gallery Halim Bey Mansion, Lesvos, Greece 2016, Yüzler ve Maskeler /Elgiz Çağdaş Sanatlar Müzesi İstanbul 2016 ve kişisel sergiler arasında ‘Üç Kusurlu İşlem,Aşiret-Mektep-Medeniyet’ Tütün Deposu bulunmaktadır.

 

Sergilenen İşler

“Sokağın Zoru”, 2018, kamusal alan projesi

İhsan Oturmak, gözetleme-mimari-kent ilişkisi çerçevesinde ehlileştirme mekanizmalarının toplumsal yaşamdaki karşılıkları üzerine işleyen bir düşünce dizgesinde çalışmalar gerçekleştiriyor. Toplumsal kontrol mekanizmaları karşısında sosyal reflekslerin olasılıklarını araştıran sanatçının 4. Mardin Bienali için ürettiği “Sokağın Zoru” isimli kamusal alan yerleştirmesi, dar bir sokağa sıkışmış bir otomobilden oluşuyor. Daha önce gerçekleştirdiği yüzey çalışmalarında “dar sokağa” uyum sağlamak adına form değiştiren çeşitli araçları resimleyen sanatçı, bu yerleştirmesinde kentsel gerçeklik ve kamusal alan karşılaşmasını gündelik rutini, alışılan güzergahı ve davranış biçimlerini kesintiye uğratıyor. Sokağa uyum sağlayamayan tuhaf ve uyumsuz bir mekan-heykeline dönüşen bu enstalasyon, gündelik bir nesnenin konumlanma ve algılanma süreçleri üzerinden düşünürken uyumsuzluğun tuhaf bir anıtı olarak ortaya çıkıyor. Sokaklar arasında bir sınır da oluşturan bu çalışmada sanatçı, “Sokağa çıkamamanın mutlak alternatifini, eve dönmeninse bir yolu”nu arıyor.

Mekan:Kamusal Alan