Aydın Teker
İstanbul, 1952

Aydın Teker 10 yaşında Ankara Devlet Konservatuvarı Bale Bölümü’ne kabul edildi. Yıllar içinde mükemmelliğe ulaşmış bale tekniğini, kendi bedenine uygulama aşamasında yaşadığı zorluklar, bedeni merak etmesinde önemli rol oynadı. Hareketle ilgili teknik problemlerin çözümü için alternatif yöntemler araştırmaya başladı. New York Üniversitesi’nde koreografi ve modern dans eğitimi aldığı dönemde Constructive Rest dersi, bedeniyle olan ilişkisini kökünden değiştirdi. 1981 yılında eğitimini tamamlayarak Türkiye’ye döndü. Çalışmalarını 10 yıl İstanbul Devlet Konservatuvarı Bale Bölümü’nde sürdürdü. 1993 yılında kazandığı Fulbright Araştırma Bursu’yla tekrar New York’ a giderek somatik çalışmalar üzerine son gelişmeleri yakından inceleme olanağı buldu. Türkiye’ ye döndükten sonra 1992 yılında kurulan Modern Dans Sanat Dalı’nda, teknik derslerin yanısıra yaratıcılık içeren dans kompozisyonu, doğaçlama ve repertuar derslerini vermeye devam etti. Koreografilerinde bedenin sınırlarını zorlamasıyla tanınan Teker senelerce anlamaya çalıştığı sinir sistemi sayesinde ” Yoğunluk ” adlı eseri üretti ve 22. Zürih Theaterspektakel da özel ödüle layık görüldü. Halen Feldenkrais (hareket yoluyla farkına varma), chi gong, skinner releasing teknik ve cranial sacral terapi ile yakından ilgilenen Prof. Aydın Teker Temmuz 2016’da Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Çağdaş Dans Anasanat Dalı ve Sahne Sanatları Bölümü Başkanlığı görevinden emekliye ayrıldı.

 

Sergilenen İşler

“Kadınlar için Hareket Atölyesi: Toprak Ana ve Ayaklarımız”, 7-8 Mayıs, 10:00-12:00,

120 dak., Kadın Emeğini Değerlendirme Vakfı (KEDV) Mardin Şubesi ile işbirliği içinde

Dansçı ve koreograf Aydın Teker bienale bir hareket atölyesi ile katılıyor. Mardin’de yaşayan her yaştan yetişkin kadının katılımına açık olan bu atölyede, bedenin Toprak Ana ile olan bağını kuran ayaklara odaklanılıyor. Her kadının farklı bedenlere sahip olması nedeniyle, bedeniyle olan ilişkisinin kendisine özgü olması beklenir. Ancak farklılıkların ötesinde her kadına ortak olan bazı şeyler de vardır. Toprak Ana ile olan bağ bunlardan biridir. Ayaklar bedenin Toprak Ana’ya dokunan organıdır ve beden toprakla kurulan ilişkinin sağlamlığı ölçüsünde kuvvetlidir. Bu atölye çalışmasında kadınlar bedenlerini, Toprak Ana’yla olan bağları üzerinden tanımaya davet ediliyor. Atölye, “Beden Dili” bölümünün odağını oluşturan, bir mecra yada bir sanat eserinden ziyade sanatın insanlarla ve geniş sosyal çevreyle nasıl ilişkilenebileceği üzerine bir sorular dizisi olarak “performans” olgusuna dair katılımcı türden bir öneri olarak öne sürülüyor.

Mekan:KEDV Teker Mahallesi Kadın ve Çocuk Merkezi