Nasan Tur
Almanya, 1974

Nasan Tur’un, sanatsal üretimi, heykelden videoya, fotoğraftan performans ve yerleştirmeye farklı teknikleri kapsıyor. Çalışmasının merkezine gözlem, analiz ve çoğaltımı oturtan Tur, yapıtlarında politik ideolojileri, bilinçaltı mesajlarını ve güç ve muhalefet sembollerini inceliyor. Üretim ile değer kavramı ve iletişim biçimleri arasındaki ilişkiler, kültürel kimliklere bağlı olarak algının ve tepkilerin değişkenliği sanatçının gözlemlediği ve işaret ettiği sosyal durumların önemli bir kısmını oluşturuyor. Nasan Tur’un uluslararası alandaki kişisel sergilerinden bazıları: Oldenburger Kunstverein (2017), Fondazione Adolfo Pini, Milano (2017); Blain/Southern, Berlin (2016), Deweer Gallery, Belçika (2016); Kunst Haus Wien, Viyana (2016); Blain/Southern, Londra (2015); Kunstraum Innsbruck (2014); Kunsthal 44 Moen, Danimarka (2014); Kunsthalle Mannheim (2011); Kunstmuseum Stuttgart (2009) ve Yapı Kredi Kazım Taşkent Sanat Galerisi, İstanbul (2009). 2018’de Finlandiya’daki Pori Art Museum’da geniş çaplı bir kişisel sergisi açılıyor. Sanatçının önemli grup sergileri arasında Documenta 14 (2017); Bükreş Bienali (2016); Lentos Museum, Linz (2016); Palais de Tokyo, Paris (2015); Fondazione MAXXI, Roma (2015); Centre Pompidou, Paris (2015); Museo d´Arte Moderna Bologna (2015); Martin Gropius Bau, Berlin (2014); Hamburger Bahnhof, Berlin (2013); İstanbul Modern (2013); Whitechapel Gallery, Londra (2013); Arter, İstanbul (2011); Schirn Kunsthalle, Frankfurt (2009); Taipei Biennale (2008); İstanbul Bienali (2007) yer alıyor. Nasan Tur, Berlin’de yaşıyor ve çalışıyor.

 

Sergilenen İşler

“Direnç Olarak Bellek”, 2017, Full-HD Video, 206’
“Direneceğim!”, 2017, ayna, 100 x 80 cm, 5 edisyon
“Kimim Ben?”, 2017, ayna, 100 x 80 cm, 5 edisyon

Heykel, çizim, video, fotoğraf, performans, enstalasyon gibi geniş bir yelpazeden pratiklerle çalışan Nasan Tur, toplumsal koşullarla üretim-değer-iletişim ilişkilerine ve bunların iktidarla ilişkisine odaklanır. Sanatçı yaptığı müdahalelerle izleyiciyi bu ilişkileri yeniden düşünmeye yöneltir. Sanatçının “Memory As Resistance” videosu, bir direniş eylemi olarak unutmadan, bilinçli bir eylem olarak hatırlamaya dayanır. 

Video, öldürülmüş olan gazetecilerin portre fotoğraflarından oluşur. Walter Tobagi, Hrant Dink, Josè Luis Lopez de la Calle, Kem Ley, Anna Politkowskaja, Daphne Caruana Galizia ve Nadschi al-Dscherf’e ait portreler sanatçı tarafından buruşturulur ve tekrar düzeltilir. Bu süreç, bir şeyi ortadan kaldırmak ve yeniden unutmak ile hatırlamak arasındaki döngüyü ifade eder. Bu sadece fotoğraflardaki insanları değil, her şeyden önce onların temsil ettiklerini ve toplumdaki rollerini hatırlamaya dairdir. “I will resist!” ve “Who am I ?” isimli aynalar ise, bireyin kendini yansıtma, gözlemleme ve sorgulama sürecindeki sınırlarını ve kendiyle yüzleşmenin eşiklerini ifade eder.

Mekan:Mor Efrem Manastırı